-30% PÅ KØB OVER 2.000 KR | Kode: HAFA30
Gælder på orginalprisen. Fri fragt på alt

Persondatapolitik

Beskyttelse af dine personoplysninger er vigtigt for Hafa. I denne politik kan du læse om hvordan vi behandler dine personoplysninger og hvilke rettigheder du har gældende dette.

PERSONDATAANSVARLIG

Den ansvarlige for behandling af dine personlige oplysninger er:

Hafa Brand Group AB
556005-1491
Box 525
301 80 Halmstad
SWEDEN

HVILKE PERSONLIGE OPLYSNINGER INDSAMLER VI OG HVORFRA?

Når du er i kontakt med os (f.eks. ved køb, udfyldelse af formularer eller besøg på websiden), indsamler vi personoplysninger om dig. De oplysninger vi indsamler er navn, personnummer, adresse, e-mailadresse og telefonnummer, køb-, ordre- og anvendelseshistorik, IP-adresse samt information, som du giver til vores kundeservice.
Vi behandler disse oplysninger for at opfylde vores forpligtelser over for dig og i overensstemmelse med gældende love.
Vi værner om dit privatliv og håndterer dine personoplysninger i henhold til GDPR (General Data Protection Regulation), som gælder i hele EU. Vi opdaterer regelmæssigt vores databeskyttelsespolitik for at sikre en tryg og sikker håndtering af dine oplysninger.

DERFOR BEHANDLER VI DINE PERSONOPLYSNINGER

For at kunne tilbyde vores tjenester og opfylde vores forpligtelser behandler vi personoplysninger til forskellige formål. Nedenfor beskriver vi, hvilke typer af oplysninger vi behandler, hvorfor vi gør det, det juridiske grundlag for behandlingen, hvor længe oplysningerne gemmes og om de deles med tredjeparter. Vi følger gældende databeskyttelseslovgivning, herunder databeskyttelsesforordningen (GDPR), og værner om dit privatliv i al vores håndtering af personoplysninger.

Gennemføre køb

For at kunne håndtere kunders køb behandler vi personoplysninger såsom navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsinformation samt ordreinformation. Disse oplysninger anvendes til ordrebehandling, betaling, levering, håndtering af returneringer og anden nødvendig administration omkring købet.
Retsgrundlag: Opfyldelse af aftale (artikel 6.1 b GDPR)
Lagringstid: Så længe det kræves for at gennemføre købet
Tredjeparter: Oplysningerne deles med betalings- og logistikpartnere inden for EU/EØS

Markedsføring

Til markedsføringsformål behandler vi navn, e-mailadresse og telefonnummer. Dette inkluderer udsendelse af nyhedsbreve, annoncering, kampagner samt remarketing. Retsgrundlag: Samtykke (artikel 6.1 a GDPR)
Lagringstid: Indtil samtykket tilbagekaldes
Tredjeparter: Oplysningerne kan deles med markedsføringspartnere inden for EU/EØS

Kundeservice & support

Når du kontakter vores kundeservice behandler vi navn, e-mailadresse, telefonnummer og ordrehistorik for at kunne håndtere henvendelser, kommunikere med dig og udføre fejlfinding.
Retsgrundlag: Legitim interesse (artikel 6.1 f GDPR)
Lagringstid: Tre år efter seneste kontakt
Tredjeparter: Oplysningerne kan deles med leverandører af kundeservicesystemer inden for EU/EØS

Konkurrencer & kampagner

Ved deltagelse i konkurrencer eller kampagner behandler vi navn, kontaktoplysninger og adresse, samt information i kommunikationen med deltagere og til administration af aktiviteten.
Retsgrundlag: Samtykke (artikel 6.1 a GDPR)
Lagringstid: Indtil kampagnen er afsluttet
Tredjeparter: Oplysningerne kan deles med samarbejdspartnere for kampagner inden for EU/EØS

Opfyldelse af juridisk forpligtelse

Vi behandler navn, kontaktoplysninger, betalingsinformation og ordreinformation for at opfylde vores juridiske forpligtelser, f.eks. bogføringskrav, rapportering til myndigheder eller håndtering af juridiske krav.
Retsgrundlag: Juridisk forpligtelse (artikel 6.1 c GDPR)
Lagringstid: Ifølge gældende lovkrav (f.eks. 7 år for bogføring)
Tredjeparter: Oplysningerne kan deles med myndigheder og regnskabspartnere inden for EU/EØS

Forebyggelse af misbrug

For at opdage og forhindre svindel og misbrug behandler vi IP-adresse, enhedsoplysninger, brugeradfærd, sikkerhedslogs samt personnummer om nødvendigt. Teknisk overvågning kan også forekomme.
Retsgrundlag: Legitim interesse (artikel 6.1 f GDPR)
Lagringstid: Op til 24 måneder afhængigt af behov
Tredjeparter: Oplysningerne kan deles med IT- og sikkerhedspartnere inden for EU/EØS

DEM DER MODTAGER PERSONOPLYSNINGERNE

Vi kan dele personoplysninger med andre, men kun når det er tilladt ifølge loven. Dem, der modtager personoplysningerne, kan være f.eks. myndigheder, selskaber i Hafa Brand Group-koncernen, logistikfirmaer, markedsføringsbureauer eller andre leverandører. Vi har indgået databehandleraftaler med leverandører, der håndterer personoplysninger på vores vegne.

OVERFØRSEL AF PERSONOPLYSNINGER TIL LANDE UDEN FOR EU/EØS

Personoplysninger behandles primært inden for EU/EØS. Skulle det undtagelsesvis blive aktuelt at behandle oplysninger uden for dette område, sikres det, at dette sker i overensstemmelse med gældende databeskyttelsesregler, f.eks. gennem EU-Kommissionens beslutninger om tilstrækkeligt beskyttelsesniveau eller brug af standardkontraktbestemmelser.

SÅ LÆNGE GEMMES PERSONOPLYSNINGERNE

Vi gemmer personoplysningerne, så længe det er nødvendigt for de formål, de blev indsamlet til, eller så længe det kræves ifølge love eller andre forordninger.
Købs- og ordrehistorik gemmes så længe, vi er forpligtede til det ifølge loven.
Kundeserviceoplysninger relateret til køb og reklamationer gemmes så længe, vi er forpligtede til det ifølge loven. Kommunikation med vores servicedesk, som vi ikke behøver at gemme, slettes efter seks måneder.
Oplysninger til markedsføring gemmes, indtil du anmoder om ikke længere at modtage markedsføringsmateriale eller ved tre års inaktivitet. Oplysninger til forebyggelse af misbrug og kriminalitet gemmes op til 24 måneder afhængigt af behovet.

DINE RETTIGHEDER

Vi besvarer din anmodning vedrørende en af dine rettigheder så hurtigt som muligt, dog senest inden for en måned. Når det er tilladt ifølge gældende lov, kan vi opkræve et administrativt gebyr for at opfylde en anmodning som beskrevet nedenfor.

Adgang
Du har ret til at få information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger samt en kopi af oplysningerne.

Berigtigelse
Du kan anmode om, at forkerte eller ufuldstændige oplysninger rettes.

Sletning
Du har ret til at få dine personoplysninger slettet i følgende tilfælde:

  • Oplysningerne er ikke længere nødvendige til de formål, de blev indsamlet eller behandlet til;
  • Du har trukket dit samtykke tilbage, og der findes ikke andet juridisk grundlag for behandlingen;
  • Du har gjort indsigelse mod behandling baseret på vores legitime interesse, og din interesse vejer tungere;
  • Vi har behandlet oplysningerne ulovligt;
  • Oplysningerne skal slettes for at opfylde en juridisk forpligtelse.

Begrænsning af behandling
Du har ret til at anmode om, at behandlingen af dine personoplysninger begrænses i følgende tilfælde:

  • Du bestrider oplysningernes korrekthed, i den periode det tager for os at kontrollere oplysningerne;
  • Vi har behandlet oplysningerne ulovligt, men du modsætter dig sletning og anmoder i stedet om begrænset anvendelse;
  • Du har brug for oplysningerne for at gøre gældende eller forsvare juridiske krav, men vi har ikke længere brug for dem;
  • Du har gjort indsigelse mod behandlingen, og vi vurderer, hvis legitime interesser der vejer tungere.

Indsigelse mod behandling
Du har ret til at gøre indsigelse mod behandling baseret på legitim interesse. Behandlingen ophører, hvis vi ikke har tungtvejende legitime interesser eller behov for at fortsætte behandlingen for at gøre gældende juridiske krav.

Indsigelse mod direkte markedsføring
Du har ret til at gøre indsigelse mod behandling til direkte markedsføring. Kontakt kundeservice for at gøre indsigelse. Ved indsigelse stopper vi behandlingen til dette formål.

Dataportabilitet
Du har ret til at få de oplysninger, du har givet os, og som vi behandler automatisk baseret på aftale eller samtykke, i et struktureret, almindeligt og maskinlæsbart format.

Klage
Hvis du er utilfreds med, hvordan vi behandler dine oplysninger, kan du kontakte os eller indgive klage til en tilsynsmyndighed.

COOKIES

Vi anvender cookies på websitet. Den information, som indsamles og analyseres ved hjælp af cookies, bruges til at tilpasse og effektivisere vores tjenester, indhold, tilbud og annoncer til den besøgende samt øge sikkerheden på websitet.

Kort sagt fungerer det sådan: Al information, der skal gemmes mellem sideindlæsninger, skal knyttes til en bruger. Dette gøres ved at en unik nøgle gemmes i browseren. Når brugeren indlæser en ny side, sendes nøglen med og vi kan identificere, om brugeren er logget ind eller har noget i indkøbskurven osv.

Hvis man ikke accepterer cookies, vil flere funktioner ikke fungere, da websitet vil tro, at det er en ny besøgende ved hver indlæsning.

Hvis du ikke accepterer cookies, kan browseren indstilles til at afvise dem eller til at informere dig, hver gang et website anmoder om at gemme cookies. Du kan også slette tidligere gemte cookies.

Vi bruger sessionscookies til at holde styr på brugerens handlinger på siden. Vi bruger også tredjepartstjenester, som i nogle tilfælde anvender cookies, fx Google.

Du kan fravælge tredjepartscookies her:
http://www.youronlinechoices.com/se/dina-val  
http://www.networkadvertising.org/choices

Websitet bruger Google Analytics fra Google Inc. til at analysere brugeradfærd. Google anvender informationen til at evaluere din brug af websitet, rapportere aktivitet og tilbyde andre tjenester relateret til internettet.

Hvis du ikke ønsker, at dine besøg vises i statistikken, kan du installere denne browserudvidelse: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

LOGSTATISTIK

hafa.dk anvender logstatistik. Statistikken bruges til at få indsigt i antallet af besøgende.

KONTAKTOPLYSNINGER

Du kan kontakte os her kontaktformular